Tweede Wikipedia Edit-a-thons in het TextielMuseum

2 September 2016

Schrijf je in voor de tweede edit-a-thon (schrijfmiddag) rond textiel in de bibliotheek van het TextielMuseum. De eerste schrijfmiddag in juni was een succes. Zo leverde de middag verbeterde / nieuwe artikelen op over mousselinemelkwol en Weverij De Ploeg. Daarnaast hebben de deelnemers veel over schrijven voor Wikipedia geleerd.

Het TextielMuseum organiseert de edit-a-thons samen met Wikimedia Nederland (Gender Gap werkgroep), Stichting Textielcommissie Nederland en de Universiteit van Amsterdam, omdat de Nederlandstalige informatie over textiel op Wikipedia niet erg uitgebreid is. De tweede schrijfmiddag vindt opnieuw plaats in de bibliotheek van het TextielMuseum, waar veel boeken te vinden zijn voor het vertalen en verbeteren van artikelen.

Wanneer?

Zaterdag 1 oktober 2016 van 12:30 – 17:00

Waar?

TextielMuseum, Goirkestraat 96, Tilburg

Voor wie?

– Voor iedereen!

– Wikipedianen, bloggers, onderzoekers, vrijwilligers, vrienden en enthousiastelingen.

– Talenkennis van Frans, Duits of Engels is gewenst.

– Ervaring met Wikipedia en encyclopedisch schrijven is niet vereist.

– Tijdens de bijeenkomst zijn Wikipedianen aanwezig om nieuwkomers te begeleiden.

Inschrijven is verplicht.

Meer informatie vind je hier.

Aanmelden via deze link.