Laser GRATIS je favoriete Pokemon in het TextielLab! <ACTIE GEËINDIGD>

22 Juli 2016

Het is je vast niet ontgaan; heel de wereld is in de ban van Pokémon! Overal lopen groepjes jongeren, maar zeker ook ouderen die nostalgische gevoelens hebben bij de Pokémon, op zoek naar de bijzondere wezentjes. Het TextielMuseum kan natuurlijk niet achterblijven en komt daarom met een leuke vakantie activiteit! Vanaf woensdag 27 juli kan je GRATIS je favoriete Pokémon laten laseren op een zelf meegebracht kledingstuk of accessoire. Voor kinderen tot en met 12 jaar geldt gratis entree tot het museum en voor kinderen van 13 tot en met 18 jaar geldt een entreeprijs van €3,50. De actie loopt tot en met 10 augustus. Dus ben je in de buurt op zoek naar Pokemon? Loop dan zeker even binnen.

Let op! Het kledingstuk of het accessoire dat je meeneemt moet van natuurlijk materiaal zijn (katoen, leer, spijkerstof etc.) anders kan er niet op gelaserd worden. Max 1 kledingstuk laseren per persoon.

Voorbeelden van laser afbeeldingen

De PokeStops in het spel zijn historische plekken of monumenten. Daarom zijn er rondom het TextielMuseum ook een aantal PokeStops te vinden. Zo vind je er het monument voor oud-wethouder Miet van Puijenbroek [ Tilburg 1914 – 1999 ]. Zij klom op van textielarbeidster tot wethouder en speelt daardoor een unieke rol in de geschiedenis van Tilburg. Het complex waar het het TextielMuseum en het TextielLab zijn gevestigd is een Rijksmonument. Vroeger waren hier de textielfabrieken gevestigd van Christiaan Mommers [ 1836 – 1900 ]. Beide monumenten zijn in het spel Pokémon Go te vinden als PokeStop, een plaats waar je items als eieren en Poke Balls kunt verzamelen om nog meer Pokémon te kunnen vangen! Bij het groeimonument achter het TextielMuseum vind je ook een gym waar je het op kunt nemen tegen andere Pokémon!