Expert meeting EVELYNE MERKX & RAVAGE

24 Maart 2014

Het TextielMuseum nodigt je uit voor EXPERTMEETING 2014. Op deze avond ontmoet je professionals op het gebied van textiel, design, interieur, architectuur en styling. De hedendaagse omgang van (interieur)ontwerpers met historische ontwerpen en ruimtelijke settings staat centraal in deze bijeenkomst. Gelauwerd interieurontwerper Evelyne Merkx van Merk X en designduo Ravage belichten hun ontwerpstrategie aan de hand van eigen projecten en gaan met het publiek in discussie.

Evelyne Merkx (voorheen Merkx+Girod architecten) is al bijna 30 jaar zeer succesvol (interieur)architect en textiel- en meubelontwerper. Arnold van Geuns en Clemens Rameckers van het internationale label RAVAGE laten zich in hun werk als kunstenaars en ontwerpers inspireren door historische beeldentaal. Daniëlle Arets, Associate Lector strategische creativiteit en docent (design for debate) aan de Design Academy Eindhoven, leidt het debat over het spanningsveld tussen creatieve vrijheid en historische sensibiliteit in het ontwerpvak.

Programma

Tot 19.00  Bezoek tentoonstelling Body Jewels, 1e verdieping. Bezoek tentoonstelling Living Spaces, begane grond

18.15 - 19.00  Dagmaaltijd in TextielCafé

19.00 - 19.05  Welkom door Suzan Rüsseler, conservator Europees Textieldesign

19.05 - 19.25  Presentatie door Evelyne Merkx van Merk X

19.25 - 19.45  Presentatie door Ravage

19.45 - 20.30  Debat met ontwerpers en publiek onder leiding van Daniëlle Arets

20.30 - 22.00  Borrel in TextielCafé

Je kunt kosteloos deelnemen aan de EXPERTMEETING. Wel vragen we je van te voren in te schrijven.

Schrijf je in