Draag jouw steentje bij aan een interactieve tentoonstelling in het TextielMuseum

23 Mei 2014

Het TextielMuseum is samen met het TextielLab een bruisende plaats voor experiment en presentatie. Het onderzoek dat wij samen met ontwerpers en kunstenaars doen, delen we graag met onze bezoekers. De komende tijd houden we ons bezig met de vraag welke rol textiel in architectuur en interieur speelt. Een van de meest in het oog springende resultaten voor het publiek is een tentoonstelling met de titel ‘Building with Textiles’.

In deze tentoonstelling zie je het werk van internationale architecten die textiel of folies hebben verwerkt in hun gebouw. Daarnaast is er ruimte voor innovatief textiel en een spannende materialenbank waarin je zelf aan de slag kunt. De gebouwen van de architecten kunnen we natuurlijk niet 1:1 naar het museum halen. Daarvoor in de plaats tonen we foto’s, films, materialen en maquettes. Maar om werkelijk te begrijpen wat er zo speciaal is aan bouwen met textiel hebben we jouw steun heel hard nodig! Alleen met een financiële bijdrage van jou kunnen we interactieve modellen van de gebouwen laten maken die je tijdens de tentoonstelling zelf kunt onderzoeken. Je kunt een gebouw laten kantelen of zien hoe lamellen open en dicht gaan als reactie op zonlicht. Ontdek zo de toegevoegde waarde van textiel in architectuur!

De tentoonstelling ‘Building with textiles’ is te zien van 27 september 2014 tot en met 25 januari 2015. Volg ons om het totale programma rondom dit thema te ontdekken:

www.textielmuseum.nl

www.facebook.com/textielmuseum.nl